ITIL® 4 Foundation

ITIL je mezinárodně uznávaná sada „best practices” pro řízení IT služeb. Cílem ITIL je poskytnout framework organizacím pro dodávku kvalitních IT služeb a zvyšování celkové efektivity. Tato metodika se zaměřuje na různé oblasti, jako je např. řešení incidentů, správa smluv SLA, nastavení Service Desk a mnoho dalších.

IT služby

ITIL je soubor podrobných praktik pro řízení IT služeb a jejich kontinuální zlepšování.

Certifikační zkouška

ITIL certifikace jsou široce uznávány jako důležitý ukazatel dovedností a znalostí v oblasti IT služeb.

Orgranizace všech velikostí

Přestože byl ITIL původně navržen pro velké IT oddělení, jeho principy lze uplatnit v jakémkoli prostředí.

Je pro vás ITIL vhodný?

Pro koho je kurz vhodný

Tento kurz nemíří jen na IT Management a profesionální konzultanty, ale lze jej doporučit všem, kteří pracují nebo spolupracují s IT. Účastníci získají základní znalosti a dovednosti, které jim umožní lépe porozumět a implementovat ITIL koncepty a procesy v jejich pracovním prostředí. Kurz je vhodný také pro ty, kteří chtějí přejít z verze ITIL® 3.

Kurz na míru

Naším cílem je mít spokojené zákazníky a poskytovat vzdělávání co nejefektivněji. Proto je náš kurz zcela variabilní a jeho obsah se dá přizpůsobit potřebám našich zákazníků. V závislosti na počtu workshopů a praktických ukázek se délka kurzu pohybuje od 2 do 5 dní.
Struktura
Dovednosti
Certifikace

Struktura kurzu

  • klíčové koncepty řízení služeb
  • klíčové koncepty ITIL
  • směrové principy
  • úvod do praktik ITIL 4
  • neustálé zlepšování kvality služeb
  • zhodnocení a závěr
  • hodnotové toky (praktické cvičení)
  • příprava na zkoušku
  • certifikační zkouška
Sjednat termín

Co vás naučíme

  • porozumět konceptu poskytování IT služeb a vybraným ITIL praktikám
  • pracovat se Service Value Chain ITIL
  • jak využít ITIL v kombinaci s ostatními frameworky jako jsou Agile, DevOps, TOGAF, atd.
  • skvěle se připravit na certifikaci
  • používat jednotnou terminologii
Sjendat termín

Certifikace

  • 40 otázek, výběr ze 4 možností
  • minimální požadovaná úspěšnost: 65% (26 ze 40)
  • zkouška je pouze v angličtině
  • délka testu je 60 min (75 min pro kandidáty, kteří nemají angličtinu jako rodný jazyk)
  • bez možnosti použití materiálů.
  • kvalifikační přepoklady nejsou (všeobecná znalost IT výhodou)
  • platnost certifikátu získaného úspěšným završením zkoušky je 3 roky
Sjednat termín

Struktura školení

Kurz ITIL Foundation je určen pro profesionály, kteří chtějí získat hlubší porozumění v rámci ITIL a naučit se nejlepší postupy v řízení IT služeb. Účastníci získají znalosti klíčových konceptů, principů a praktik ITIL a budou připraveni na certifikační zkoušku ITIL Foundation.

Získání certifikace otevírá nové kariérní příležitosti, zvyšuje důvěryhodnost v odvětví a umožňuje účastníkům posílit své dovednosti v řízení IT služeb. Tímto kurzem se stávají součástí globálního standardu v oblasti ITIL a získávají nástroje pro dosažení kvalitních IT služeb a neustálého zlepšování v jejich organizacích.

Úvod

Účastníci se seznámí s historií, vývojem a výhodami ITIL, jako rámcem pro řízení IT služeb. Budou rozumět základním složkám ITIL a jeho relevanci v současném IT prostředí.

1
2

Koncepty řízení služeb

Tato část uvádí základní koncepty a principy řízení služeb, včetně životního cyklu služeb, hodnotového systému služeb a role zainteresovaných stran při poskytování služeb.

Strategie řízení

Účastníci prozkoumají strategické aspekty řízení služeb, včetně definování nabídek služeb, porozumění potřebám zákazníků a vytváření hodnoty prostřednictvím efektivní služební strategie.
3
4

Návrh a údržba IT služeb

Tato část pokrývá návrhové principy a procesy pro vytváření a udržování IT služeb. Účastníci se naučí navrhovat služby, které se přizpůsobují podnikovým požadavkům a zohledňují faktory jako dostupnost, kapacita, bezpečnost a kontinuita.

Implementace

Účastníci získají vhled do procesů a aktivit spojených s přechodem služeb z fáze návrhu do provozního prostředí. Budou rozumět důležitosti efektivního řízení změn, řízení uvolňování a řízení znalostí během přechodu služeb.
5
6

Provoz

Tato část se zaměřuje na denní řízení a poskytování IT služeb. Účastníci se dozvědí o řízení incidentů, řešení problémů, řízení událostí a o roli služebního střediska při zajištění efektivního provozu služeb.

Neustálé zlepšování

Účastníci pochopí důležitost neustálého zlepšování v řízení IT služeb. Naučí se měřit výkon služeb, identifikovat oblasti pro zlepšení a implementovat strategie pro zvýšení kvality a efektivity služeb.
7
8

Příprava na zkoušku

Po absolvování tohoto kurzu účastníci získají znalosti konceptů, principů a procesů ITIL. Budou připraveni na certifikační zkoušku ITIL Foundation, která slouží jako cenné osvědčení pro jednotlivce, kteří chtějí prokázat své znalosti a dovednosti v řízení IT služeb pomocí rámce ITIL.

Certifikace

Certifikát ITIL Foundation přináší řadu výhod jak pro jednotlivce, tak pro organizace. Je vysoce ceněný zaměstnavateli z celého světa, což otevírá nové kariérní možnosti a zlepšuje vyhlídky na pracovní pozice v oblasti řízení IT služeb. Udělení tohoto certifikátu dokládá schopnosti k dodržování nejlepších postupů v řízení IT služeb a posiluje důvěryhodnost držitele v daném odvětví.
9
Absolvovala jsem školení Six Sigma u ThriveBridge a byla jsem nadšená. Kurz byl strukturovaný a přesto flexibilní, takže jsem měla možnost diskutovat o konkrétních výzvách mého týmu. Teď vidím, jak mohu aplikovat Six Sigma principy v praxi. ThriveBridge má skvělé trenéry a já bych je určitě doporučila.

Marie Kovaříková

Programová manažerka v marketingu a IT, která s nadšením spojuje kreativitu s technologií.

Místo konání

Školení jsme schopni zrealizovat v prostorách našich kanceláří, přímo u klientů, nebo také v coworking prostorách, a to včetně cateringu.

Kontaktní formulář

    Sídlo

    ThriveBridge s.r.o.
    IČ: 194 58 827
    DIČ: CZ 194 58 827
    Nové sady 2/988, 602 00 Brno
    Společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 134690
    apartmentenvelopelicensephonecalendar-fulllaptop-phoneheart-pulse